Augalų apsaugos priemonės

Moderatoriai: Šilingė, mozaika, Urze, EvaJa, Ramsis

Rašyti atsakymą
Vartotojo avataras
mozaika
Lietuvos orchidėjininkų draugija
Pranešimai: 255
Užsiregistravo: Sek Spa 18, 2020 4:09 pm
Miestas: Kaunas (anapus upės)

Augalų apsaugos priemonės

Standartinė mozaika »

Olivija rašė:
Šeš Vas 26, 2011 10:35 pm
Girinio pateikta nuoroda apie egzistuojančias pasaulyje chemines priemones
http://www.alanwood.net/pesticides/clas ... cides.html
Giriniss rašė:
Tre Bir 01, 2011 8:18 pm
tai kad Actara nelabai jama skydamarius
iron rašė:
Ket Bir 02, 2011 11:09 am
Giriniss rašė:tai kad Actara nelabai jama skydamarius
O kas tada jama? :shock:
Aš čia ne pati sugalvojau - man patarė protingesni už mane...
Giriniss rašė:
Ket Bir 02, 2011 11:34 am
deja, nelabai yra pas mus kas veiktu pries skydamarius, kaip irpries miltamarius, tiesiog ner preparatu patikimai naikinancius, uz vandenyno yra, net kitur europoj berods eina gaut o pas mumis vakumas.
Ka nuo saves galeciau patarti - mechaniskai valyti su minkstu sepeteliu (as pvz naudoju sena dantu sepeteli, kuri pries tai karstu vandeniu perplaunu, paskalauji stiklinej su kokiu feiriu ir valai, paskiau pati augala gerai buplauni po tekanciu vandeniu, su kokiu falenopsiu paprasta nes lapai atsparus, gleznais lapeliais orchidejas sunkiau valyti. procesa kartoti kas savaite ar dvi. Nevalyti sausai, ir paskiau butinai svariai nuplauti nes sausai nukrapscius rizikuojama paskleisti placiai nauja karta skydamariu besislepianciu po pasenusiais skydeliais. Pazeidziamos yra skydamariu nimfos, nesubrendusi mobili forma, tada juos jama viskas, su padid stiklu galima stebet ar ropoja. As pats tai mechaniskai plaudavau ir paskiau purksdavau neemazaliu ir pan. didesnem koncentracijom, dazniausiai pasiteisindavo. Reikia dar nepamirsti kad tu paciu skydamariu yra daug rusiu, vieni atsparesni kiti nelabai.
Actara veiksminga doze apie 0.5-1g litrui, del atmatavimo, hmm net nzn tu mazu granulyciu gramas bus gal kazkur 1.5ml bet cia labai empiriskai, galima orientuotis pagal visa kieki , ty ant pakelio parasyta pvz 4g tai jami visa turini, issipili ant lapo ir su kokia kortele padalini y 4 lygias dalis ir tt, dar galima i truta ilasinti kelis lasus feirio, geresniam pasiskirstymui.
Dar galima pasigooglinti apie visokius sunoil ar rapsu alieju ir ju paruosima skydamariu naikinimui, bet cia as pats jau nemegines nors teoriskai galima butu.

pasiskaityti dar galima prie scale: http://www.staugorchidsociety.org/cultu ... -pests.htm
ir cia : http://www.orchidee.ru/schadlinge/schil ... laeuse.htm

ee, cia gal i atskira tema kazkur reikejo nukelti visa sita diskusija? na gal pasirupins kas nors is tvarkanciuju foruma.
Relax rašė:
Ant Bir 28, 2011 9:21 am
Vakar trūko kantrybė... Mano pirmosios orchidėjos, tiksliau tik vieno bulbiko, kuris labai noriai auginosi naują auginuką. Sraigė viską nugraužė, paliko tik tuščiavidurį bulbiką ir naujojo auginuko šaknis po substratu... :twisted: tarp kitų gėliukų mačiau visokių vabaliukų lakstant: pilki, pailgi greit lakstantys ir šokinėjantys, juodi apvalūs, raudoni, mažas sraigutės... Nebežinojau kuo griebtis, jokios chemijos, su paskutine actara koloradus nužudžiau... Tai pasiėmiau Kobrą (žalią, kur vabalam naikint) ir nupurškiau augalus, substratus, vazonikus... Šiandien nieko nebematau, kad po vazonikus kas lakstytų. Tikiuosi, kad padėjo.
MrGreen rašė:
Pir Bir 04, 2012 2:17 pm
Pastaruoju metu daug problemų su falenopsiais, todėl gal kam nors padės, cituoju iš kito forumo.
Spray the whole plant with aspirin water. One 325mg tablets that I'm using @ 1 pill per litre.
Hydrogen Peroxide and Sulfer are great topical remedies. However, ASA is a natural compound made by plants in times of stress to help them "wake up" and fight disease or insect attack. Forests under threat by insect infestation or disease increase their ASA production and release into the local atmosphere as a means of helping to fight the problem. I have experienced so many times over the years where I lost a plant to rot just like you two....and in some cases, it's been devastating. However, since I discovered the ASA trick, I've not lost a single plant. I have a lot of plants and sometimes a plant becomes really severly damaged by the rot before I even know about it. Even so, I remove the affected tissue and generously spray the entire remaining foliage with the ASA water and the rot stops. For a really bad case, I'll respray a couple more times over the next week or two. I've been VERY impressed with the effectiveness of this remedy. I've had multigrowth plants lose growth after growth, until nothing is left but roots and no foliage at all, or just one leaf barely hanging on......then, just in the nick of time, I spray with the ASA water. The rot stops in it's tracks and in a few weeks, I've got new growths coming up....and they do not rot. Don't dismiss this. It really works! It works FAR better than H2O2 or sulfur or cinnamon. In fact, I don't even use them anymore. I just use the ASA water and the problem is solved. However, as before, I still might move a plant to an area with a little more air movement or a little more light in an attempt to improve the environmental conditions that contributed to the appearance of the rot in the first place.
I can see why aspirin would cause root growth...salicylic acid is a natural rooting agent. The way of getting it naturally is to soak weeping willow stems in water

Source of Medicine – The use of willow bark dates back thousands of years, to the time of Hippocrates (400 BC) when patients were advised to chew on the bark to reduce fever and inflammation. Willow bark has been used throughout the centuries in China and Europe, and continues to be used today for the treatment of pain (particularly low back pain and osteoarthritis), headache, and inflammatory conditions such as bursitis and tendinitis. The bark of white willow contains salicin, which is a chemical similar to aspirin (acetylsalicylic acid). It is thought to be responsible for the pain-relieving and anti-inflammatory effects of the herb. In fact, in the 1800s, salicin was used to develop aspirin. White willow appears to be slower than aspirin to bring pain relief, but its effects may last longer. (Ref: University of Maryland Medical Centre, Medical Reference – Complementary Medicine – Willow Bark)Willow Water” is a homebrew plant rooting hormone that is easily made and can be used to increase the strike rate (growth of roots) of cuttings that you’re trying to propagate.

The way that it works can be attributed to two substances that can be found within the Salix (Willow) species, namely, indolebutyric acid (IBA) and Salicylic acid (SA).

Indolebutyric acid (IBA) is a plant hormone that stimulates root growth. It is present in high concentrations in the growing tips of willow branches. By using the actively growing parts of a willow branch, cutting them, and soaking them in water, you can get significant quantities of IBA to leach out into the water.

Salicylic acid (SA) (which is a chemical similar to the headache medicine Aspirin) is a plant hormone which is involved in signalling a plant’s defences, it is involved in the process of “systemic acquired resistance” (SAR) – where an attack on one part of the plant induces a resistance response to pathogens (triggers the plant’s internal defences) in other parts of the plant. It can also trigger a defence response in nearby plants by converting the salicylic acid into a volatile chemical form.

When you make willow water, both salicylic acid and IBA leach into the water, and both have a beneficial effect when used for the propagation of cuttings. One of the biggest threats to newly propagated cuttings is infection by bacteria and fungi. Salicylic acid helps plants to fight off infection, and can thus give cuttings a better chance of survival. Plants, when attacked by infectious agents, often do not produce salicylic acid quickly enough to defend themselves, so providing the acid in water can be particularly beneficial.


Willow water can be made from cuttings of any tree or shrub of the willow family, a group of plants with the scientific name of Salix. The more cuttings that are used and the longer they are soaked in water, the stronger will be the resulting willow water. Recommendations for the exact method of soaking vary. Cold water can be used, and soaking times of four or more weeks are often quoted. Other gardeners use boiling water to steep the willow twigs and soak the mixture for around 24 hours.

How to Make “Willow Water”
Here is the procedure for making willow water:

Collect young first-year twigs and stems of any of willow (Salix spp.) species, these have green or yellow bark. Don’t use the older growth that has brown or gray bark.
Remove all the leaves, these are not used. Don’t waste good green material though, compost the leaves or throw them in the garden as mulch.
Take the twigs and cut them up into short pieces around 1" (2.5cm) long.
The next step is to add the water. there are several techniques to extract the natural plant rooting hormones:
a) Place the chopped willow twigs in a container and cover with boiling water, just like making tea, and allow the “tea” to stand overnight.

b) Place the chopped willow twigs in a container and cover with tap water (unheated), and let it soak for several days.

When finished, separate the liquid from the twigs by carefully pouring out the liquid, or pouring it through a strainer or sieve. The liquid is now ready to use for rooting cuttings. You can keep the liquid for up to two months if you put it in a jar with a tight fitting lid and keep the liquid in the refrigerator. Remember to label the jar so you remember what it is, and write down the date you brewed it up, and to aid the memory, write down the date that it should be used by, which is two months from the date it was made!
To use, just pour some willow water into a small jar, and place the cuttings in there like flowers in a vase, and leave them there to soak overnight for several hours so that they take up the plant rooting hormone. Then prepare them as you would when propagating any other cuttings.
The second way to use willow water is to use it to water the propagating medium in which you have placed cuttings. Watering your cuttings twice with willow water should be enough to help them root.
ASA is an acronym for "acetylsalicylic acid".
Giriniss rašė:
Ant Bir 05, 2012 12:12 am
pats as purskiau su salicilo rugsties tirpalu spiritiniu (1% kur vaistinese), salicilo r. yra vienas is augalo hormonu, padeda su toksinais ligu atveju susidorot, imunine sistema gal kiek pabustina, realiai gal aukstesniu konnc reiktu nei 1%, bet seip gal kazkiek teigiamas poveikis ir buvo visvien, tiesa labai edrus aerozolis gaunasi, be kaukes nesiulau megint purkst.
kaa rašė:
Ant Bir 05, 2012 8:24 am
bet kaip supratau galima ir tabletėm - toks kur vandenyj tirpsta?
MrGreen rašė:
Ant Bir 05, 2012 10:03 am
Taip, galima ir tabletes naudoti.
evelina rašė:
Šeš Sau 11, 2014 1:11 pm
Preparatai, saugantys augalus nuo kenksmingų vabzdžių, yra vadinami insekticidais. Erkių naikinimui skirti preparatai, yra vadinami akaricidais, amarų naikinimui – aficidais. Pagal veikimo būdą insekticidai skirstomi į kontaktinius, vidinius, sisteminius, translaminarinius ir fumigacinius.

Kontaktiniai insekticidai patenka į žaladario organizmą per dangą. Šie preparatai daugiausia skirti žaladariams su duriamaisiais burnos organais ir graužiantiesiems vabzdžiams naikinti.

Vidiniai insekticidai į žaladarių organizmą patenka per burną, kai graužia apipurkštus augalus. Jie skirti graužiantiesiems vabzdžiams naikinti. Šie preparatai silpniau veikia vabzdžius su duriamaisiais burnos organais ir erkes. Naudojant šiuos insekticidus labai svarbus labai geras augalo dalių padengimas. Jie jautrūs aplinkos poveikiui (lietui, vėjui, saulės šviesai), todėl jų apsauginis laikotarpis nėra ilgas.

Sisteminiai insekticidai į augalą patenka per lapus, stiebą, šaknis ir apnuodija sultis, kuriomis minta vabzdžiai, turintys duriamuosius burnos organus. Sisteminiai insekticidai nuodingi graužiantiesiems kenkėjams ir mažiau pavojingi naudingiems vabzdžiams. Sisteminių insekticidų veikimo trukmė priklauso nuo jų gebėjimo pasiskirstyti augale, jų suirimo greičio bei pobūdžio, bet mažai priklauso nuo oro sąlygų.

Translaminarinio veikimo insekticidų pasiskirstymas augale yra ribotas. Patekęs ant viršutinės lapo dalies insekticidas prasiskverbia į apatinę lapo dalį, ant kurios insekticidas purškimo metu nepatenka. Į naujai priaugančias augalo dalis insekticidas nemigruoja. Translaminariniai insekticidai mažiau jautrūs aplinkos poveikiui nei vidiniai ir kontaktiniai. Jie skirti graužiantiesiems vabzdžiams naikinti. Šie preparatai silpniau veikia vabzdžius su duriamaisiais burnos organais.

Fumigaciniai insekticidai (fumigantai) patenka į žaladario organizmą per kvėpavimo organus. Jais galima naikinti įvairius visų vystymosi tarpsnių kenkėjus.

Kai kurie insekticidai yra sudaryti iš kelių veikliųjų medžiagų. Skirtingas jų veikimo pobūdis geriau apsaugo augalus nuo įvairių kenkėjų.
mumrikas rašė:
Šeš Sau 11, 2014 7:17 pm
Iškilo klausimukas - o po kiek laiko nuo purškimo chemikalais galiu nuvalyti vyžūnių lapus? Purškiau prieš porą savaičių, ant lapų liko balkšvų dėmelių (kaip kalkių), todėl galvoju kažkada lapus švariai nuvalyt, bet kiek laiko reikia toms bjaurastims kojas pakratyt :scratchheadyellow:
Ramsis rašė:
Šeš Sau 11, 2014 7:33 pm
Labai dažnai yra rekomenduojama, kad pakartotinis purškimas turi būti po 7 parų, todėl galvoju, kad tai yra atskaitos taškas. Išlaukus 7 dienas, jau ir galima valyti.
evelina rašė:
Šeš Sau 11, 2014 8:37 pm
mumrikas rašė:Iškilo klausimukas - o po kiek laiko nuo purškimo chemikalais galiu nuvalyti vyžūnių lapus?
Mumrikai chemikalų naudojimo instrukcijoje būna parašyta tokia info. Pvz sisteminius preparatus galima jau po 1val nuplauti. :)
MrGreen rašė:
Ant Sau 21, 2014 9:30 am
lea rašė:įdomu ar galėsiu kambary miegoti nupurškus vieną augalą?
čia viskas priklauso ar pasitikėsite gamintoju, niekas kitas negali garantuoti Jūsų saugumo tik Jūs galite. Kitas dalykas neem oil daugumui orchidėjų nelabai tinka, ypač masdevalijoms, afrikiečiams, kai kuriems falenopsiams. Katlėjoms tiko pagal atsiliepimus, kalbant apie falenopsisu tai labai įvairūs atsiliepimai, nes vieniems lapai nuėjo šlapiom dėmėm po purškimo, kitiems ne, bet ne visų sąlygos namuose vienodos. Žiedai ir pumpurai, jauni ūgliai jautrus šiam preparatui. Nors preparatas skaitosi "natūralus" ir tinka beveik visiems augalams, su orchidėjom reikia atsargiai jį naudoti. Kažkada buvau susidomėjęs, bet pasiskaitinėjęs atsiliepimus užsienio forumuose susilaikiau, nes man reikėjo kad tiktų daugumai mano auginamų augalų, o ne keliems. Jei nusipirksite lauksim atsiliepimų ir pastebėjimų.
Urze rašė:
Tre Rgs 10, 2014 6:15 pm
Augalus galima gelbėti nuo kenkėjų pasitelkiant į pagalbą natūralius jų priešus. Kitaip tariant - biologinė kontrolė. Kadangi dabar daug kas susiduria su kolekcijas puolančiomis erkutėmis (voratinklinėmis ir oranžinėmis), tai gal tai būtų alternatyva chemijai, kuri ne visada suveikia? Niuansai, į kuriuos reiktų atkreipti dėmesį renkantis tinkamus "priešus":
- atsiųsti turi greitai, kad išgyventų (tai iš tolimų šalių siųstis neapsimoka);
- panaudoti reikia greitai, dažniausiai net iškart paleisti;
- yra labai specializuotų ir generalistų;
- kuria kenkėjų vystymosi stadija maitinasi (kiaušiniais, lervomis/nimfomis, suaugėliais);
- gyvybingumas ir dauginimosi greitis priklauso nuo temperatūros ir drėgmės (derinti su savo turimom).

Kiek greitosiom paskaičiau, kovai su erkutėmis geriausi yra Neoseiulus californicus, Amblyseius cucumeris (ėda ir tripsus), Phytoseiulus persimilis ir Stethorus punctillum (šitas dar ir pats nuskrenda, kur reikia, bet ant augalų tada matytum šliaužiojančias jų mažytes lervas). Lolita Afanasjeva iš Latvijos orchidėjininkų draugijos (LOEADA) straipsnyje apie Catasetinae (žurnalo "Orchidėjos" 2013 m. Nr. 3) mini, kad kasmet į savo kolekciją paleidžia Amblyseius genties erkučių kovai su kenkėjiškomis erkutėmis. Vadinasi, kaimynai naudoja, tai gal ir mums pasiekiama?

Daugiau pasiskaityti (anglų k.) galima žemiau esančiuose puslapiuose:
ladybirdplantcare.co.uk puslapyje galima paskaityti, kokie dažniausiai ėdrūnai naudojami ("Controls") ir kokios priemonės tinkamos katriems kenkėjams ("Pests"). Gaila, bet jie siunčia tik Jungtinėj karalystėj ir Airijoj.
Biobest.be iš Belgijos, įdomi info va čia ir va čia. Jų platintojas yra ir Latvijoje, platinamų produktų sąrašas yra čia. Gal ir mums tai tinkamas šaltinis?
koppert.com irgi kažką turi, ką per Latvijos Schetelig'ą platina.
Vieni turi proto, o kiti neturi, ir viskas. /Mikė Pukuotukas/

Rašyti atsakymą

Grįžti į

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: 1 ir 0 svečių